Paylaşımlarımla zenginleşin, paylaşımlarınızla zenginleştirin! "Sevdiğimi Haykırsam Anadolu'ma" isimli şiir kitabım "Artshop Yayınları" tarafından çıkarılmıştır. Kitapevlerinden arayabilirsiniz.
Okunan her kitap, aklın ve gözlerin rengini değiştirir. Linki verilen "Gökyüzü Kitapevi" sizler için hazırlanmıştır.
Şu an üç farklı seri yazım devam etmektedir. Okumanızı öneririm.
Bilim ve Teknoloji alanındaki gelişmelerden haberler... İşinize yarar :)
İslam'ı bilmeden savunmayın. Okuyun, anlayın benimseyin ve sonra savunun.
"Onur" ile "Çağlar" arasında geçen edebi sohbetleri içermektedir.
Belli alanlarda isim yapmış insanlarla mini "polemik" yapmaktayım. Paylaşımlarınızı ve katkılarınızı bekliyorum.
Değişik konularda mizah içerikli paylaşımlar yapmaktayım. Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın :)
Home » » 004-Nisa 3

004-Nisa 3

Gönderen : Onur Çağlar Tarih : 14 Ekim 2017 Cumartesi Saat : Ekim 14, 2017


Önce ayeti okuyayım:

"Eğer, velisi olduğunuz yetim kızlar ile evlenip onlar hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helal olan başka kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâhlayın. Eğer o kadınlar arasında da adaletli davranamayacağınızdan korkarsanız o takdirde bir tane alın veya sahip olduğunuz cariyeler ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur. "

Şimdi de sorularımı sorayım:

1) "Velisi olmak", başta çocuklar olmak üzere herhangi bir kimsenin tüm davranışlarından sorumlu olmak demektir. Bu ayette çoğul olarak sözünü ettiğin "kızlar", dönemi dikkate aldığımız zaman onların çocuk olduğunu göstermektedir. Bu çocukları hangi "ilahi ahlak/adalet" ile erkeğin yatağına göndermektesin?

2) Aynı konumda olan yetim erkek çocuklarının hepsini bir kadına nikâhlamayı da düşünüyor musun? Eğer düşünüyorsan neyi bekliyorsun?

3) "… onlara adaletsizlik etmekten korkarsanız…" diyorsun. Sen onların adaletsizlik edip etmeyeceklerini bilmiyor musun ki "…korkarsanız…" diye şart kipi kullanıyorsun?

4) Bir erkeğe bu kadar (haydi çocukluktan çıkarıp bunları yetişkin kadınlar olarak görelim!) yetim kızı seks işçisi (kölesi) olarak sunmak, günümüzde pezevenklik olarak görülmekte ve aşağılık, utanç verici bir davranış olarak kabul edilmektedir. "Ezeli ve ebedi ilme sahip bir varlık olarak" olarak sen, 1400 yıl sonrasını göremedin mi?

5) Cariye, savaşta tutsak edilmiş ve çoğunlukla da savaşla bir ilgisi olmayan masum kadın tutsaklardır, köle olarak kabul edilirler ve asıl işlevleri "efendilerine" seks kölesi olarak hizmet etmektir. Yarattığı bir kulunu yine yarattığın bir kula köle yapmak nasıl bir "ilahi vicdan" ile bağdaşmaktadır?

6) Su içmek, yemek yemek kadar doğal bir gereksinim olan cinsel ilişkiyi baskı aracına dönüştürmek ve bunu da sadece kadınlara karşı yapmak hangi "ilahi adalet"in sonucudur?

7) "Bu adaletten ayrılmamanız için daha uygundur." diyerek bitirdiğin ayette madem adalet ve daha "uygun"luktan söz ediyorsun, öyleyse başta kadınlara uygulattığın ilkel ve vahşi cariyelik, kadınları üçer-beşer aynı erkeğe peşkeş çekmek gibi olumsuzlukları niye yok etmiyorsun; gücün mü yetmiyor yoksa işine mi gelmiyor?


0 Yorumlar:

Yorum Gönder