Paylaşımlarımla zenginleşin, paylaşımlarınızla zenginleştirin! "Sevdiğimi Haykırsam Anadolu'ma" isimli şiir kitabım "Artshop Yayınları" tarafından çıkarılmıştır. Kitapevlerinden arayabilirsiniz.
Okunan her kitap, aklın ve gözlerin rengini değiştirir. Linki verilen "Gökyüzü Kitapevi" sizler için hazırlanmıştır.
Şu an üç farklı seri yazım devam etmektedir. Okumanızı öneririm.
Bilim ve Teknoloji alanındaki gelişmelerden haberler... İşinize yarar :)
İslam'ı bilmeden savunmayın. Okuyun, anlayın benimseyin ve sonra savunun.
"Onur" ile "Çağlar" arasında geçen edebi sohbetleri içermektedir.
Belli alanlarda isim yapmış insanlarla mini "polemik" yapmaktayım. Paylaşımlarınızı ve katkılarınızı bekliyorum.
Değişik konularda mizah içerikli paylaşımlar yapmaktayım. Yüzünüzden gülücükler eksik olmasın :)
Home » » 004-Nisa 25

004-Nisa 25

Gönderen : Onur Çağlar Tarih : 14 Ekim 2017 Cumartesi Saat : Ekim 14, 2017


Önce Ayeti Okuyayım:

"Sizden kimin, hür, mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan (Cariyelerinizden) alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayandır, merhamet edendir."

Sonra da Sorayım:

1] Birinci cümlede alınabileceklerini söylediğin cariyeler, senin de belirttiğin gibi "mü’min"dir, yani Müslüman’dır, ki zaten bunu üçüncü cümlende ayrıca belirtmektesin. Böyle totolojik bir kafa yapısıyla “ayet” gönderirken günün birinde Onur Çağlar isimli bir Türk "mürtedin"(!) sana dil dersi verebileceğini bilemedin mi?

2] Bir Müslüman tarafından bir başka Müslüman’ın cariye haline getirilmesini hangi "rahman ve rahim" niteliğinle bağdaştıracaksın?

3] Bunlardan hangisini hangi gerekçe ile "cennete" alacaksın?

4] İkinci cümlen, tam da "Dam üstünde saksağan…" türü bir cümle olmuş. Şimdi ne alaka ki durup dururken, "Allah sizin imanınızı daha iyi bilir." şeklinde bir inci döktürüyorsun? Hadi "dalgınlığına geldi" deyip seni hoş göreyim; tamam, kabul! İyi de, bu "ayet" senin tarafından gönderilmişse, ne diye özne olarak "Allah"ı kullanıyorsun? "Ben sizin imanınızı daha iyi bilirim." dersen Muhammed mi sana kızar, Kureyş kabilesi mi inanmaz?

5] Evlenilen cariyelere "mehirlerinin" (ücretlerinin) ödenmesini istemen, onları fahişe olarak düşündüğünü göstermez mi?

6] "Allah çok bağışlayandır, merhamet edendir." derken yarattığın(!) kullarınla dalga geçmeye utanmıyor musun?

7] "Ayet"ini "Allah çok bağışlayandır, merhamet edendir." diyerek kendinle çelişen bir cümle ile bitirmene ne diyeyim?

8] Ve yine, "Allah çok bağışlayandır, merhamet edendir." demen yerine "Ben çok bağışlayanım, ben çok merhamet edenim" niye demiyorsun?

0 Yorumlar:

Yorum Gönder